Najdi Pomoc

Mgr. Robert Čapek, Ph.D.

Psycholog
Malé náměstí 128/2 Hradec Králové Naplánovat trasu

Autor v oblasti pedagogiky a pedagogické psychologie. Dlouhodobě se věnuje otázkám vzdělávání, zejména třídnímu a školnímu klimatu, ale i didaktice, kázni ve třídě, otázkám spolupráce s rodiči a dalším tématům. Kromě učitelské činnosti pracuji i jako lektor dalšího vzdělávání učitelů.

Autor v oblasti pedagogiky a pedagogické psychologie. Dlouhodobě se věnuje otázkám vzdělávání, zejména třídnímu a školnímu klimatu, ale i didaktice, kázni ve třídě, otázkám spolupráce s rodiči a dalším tématům. Kromě učitelské činnosti pracuji i jako lektor dalšího vzdělávání učitelů.

Nejčastěji školená témata jsou:

Líný učitel

  • Kdo by nechtěl být nejlepším učitelem ve škole za poloviční námahu? Seminář ukazuje pedagogům, jak kvalitně vzdělávat a přitom zbytečně neztrácet energii. Líný učitel se při realizaci správné vzdělávací filozofie, s využitím psychologie, dobré didaktiky a vhodného osobního managementu může stát hvězdou sborovny – a ještě mu při tom stačí pracovat nejméně ze všech. Vždyť učitel je tím, kdo by se měl svou prací především bavit a k tomu mu tento seminář může velmi účinně a prakticky napomoci.

Alternativní a suportivní způsoby vyučování

  • Seminář je věnován úplnému základu práce učitele: dobré didaktice, především výukovým metodám. Právě metody, výukové aktivity, formy práce jsou tím, na čem se staví vyučování. Základem dobré výuky je mít dostatečné možnosti didakticky připravit učivo, získat zájem a motivaci žáků nabídkou správné vzdělávací nabídky.

Hodnocení a sebehodnocení žáka

  • Cílem semináře je doplnit dovednosti účastníků o nové poznatky v oblasti hodnocení, seznámit je s dalšími způsoby, používanými v jiných školských systémech. To vše souvisí s filozofií vzdělávacího působení na žáky nebo studenty, která by měla být pozitivně působící a nesoutěživá, která podporuje vhodné edukační klima a o které také pojednávají jednotlivá témata semináře. Účastníci si prakticky vyzkouší nové způsoby hodnocení a získají i další praktické náměty do své praxe.

Odměny a tresty ve školní praxi

  • Odměny a tresty ve výchově mají své opodstatnění, ale jejich chybné využití znamená velká rizika. V současné době se změnili žáci, kteří do škol přicházejí – musí se proto změnit i pedagogické prostředky pro udržení kázně i pro morální výchovu. Vyučující si často kladou otázky: jak si udržet autoritu, jak ve třídě zajistit klid, čeho se vyvarovat, jak řešit problematické situace, např. neustálé porušování pravidel apod. Školení pod vedením zkušeného pedagoga a autora knihy Odměny a tresty ve školní praxi nabídne pedagogům odpovědi.

Učitel a rodič: spolupráce, vedení třídní schůzky a komunikace s rodiči

  • Tento seminář představí účastníkům četné způsoby zkvalitnění spolupráce učitele s rodiči žáků. Zaměřuje se na důležité prvky této interakce: na třídní schůzku, na komunikaci s rodiči a na způsoby spolupráce rodiče se školou – jak na školní, tak i na třídní úrovni. Program je realizován různými edukačními způsoby: prtacuje se seminárním způsobem, prezentovány jsou fotografie a výsledky šetření, součástí je i dovednostní výcvik komunikace.

Třídní klima, jak ho utvářet, jak s ním pracovat a jak ho zjišťovat

  • Seminář je veden aktivní, aktivně komunikační formou s využitím diskuze, kazuistikou a analýzou získaných výsledků a týmové práce, účastníci si vyzkoušejí změřit klima a interpretovat výsledky měření.

 

Služby poskytujeme v následujícíh jazycích:

zavřít

Nahlásit příspěvek

Máte pocit, že takový příspěvek by tu neměl být? Popište nám prosím, co vám na příspěvku vadí.